Praca w zespole, obowiązki, odpowiedzialne zadania i realizacja wyznaczonych terminów, mogą generować stres i napięcie w relacjach nie tylko pomiędzy współpracownikami, ale również przełożonymi.

Wspomniane napięcie może przerodzić się w konflikt wynikający z różnego spojrzenia na sprawy zawodowe. Pojawia się wzajemna niechęć i potrzeba mniej lub bardziej świadomego przeciwstawiania się przełożonym, ale także kolegom z zespołu.

Konflikt najczęściej udaje się rozwiązać w jego początkowej fazie, jeśli jednak nie uda się tego dokonać spór się nasila. W efekcie kuli śnieżnej konflikt konsekwentnie przybiera coraz większe rozmiary, komplikuje się i staje coraz trudniejszy do rozwiązania. Skonfliktowane strony mogą wikłać się w spór innych pracowników. Sytuacja przybiera wyjątkowo trudne oblicze.

W tak patowych sytuacjach, dbający o interes firmy i pracownika, pracodawcy coraz chętniej sięgają po pomoc doświadczonego mediatora, który będąc neutralną i bezstronną osobą, wspiera strony, i ukierunkuje spór w stronę jego rozwiązania.

Mediacje pracownicze – wewnątrzorganizacyjne mają nie tylko zażegnać konflikt, ale również odbudować dobre i konstruktywne relacje, które staną się wartością firmy, poprawią jej wydajność i będą fundamentem przyjaznej atmosfery.

Na czym polega mediacja

Mediacje w miejscu pracy to pozasądowy sposób na rozwiązanie konfliktu pomiędzy pracownikami lub pomiędzy pracodawcą,
a pracownikiem. Mediator, jako neutralna i bezstronna osoba, pełni rolę pośrednika, nie stając po żadnej ze stron. Jego zadaniem jest pomoc w wypracowaniu porozumienia, które jest korzystne dla obu stron.

Proces ten rozpoczyna się od zaproszenia skonfliktowanych osób do przedstawienia swojego punktu widzenia, dzięki czemu każda strona ma szansę zrozumieć potrzeby i oczekiwania drugiej strony.

W rezultacie mediacje mają na celu doprowadzenie do zawarcia ugody, gdzie obie strony są zadowolone z wypracowanego rozwiązania sporu, bez poczucia, że musiały pójść na zbyt wielkie ustępstwa. Dodatkowym celem mediacji jest również odbudowa pozytywnych relacji, co może przyczynić się do zapobiegania powtórnym konfliktom w przyszłości.
W przypadku zewnętrznego mediatora jedną z zalet jest brak obaw, że jego rola w konflikcie wpłynie na pozycję w zespole.
Jest to niezależna osoba, która nie jest bezpośrednio zaangażowana w codzienną pracę i dynamikę zespołu,
a to zwykle przekłada się na neutralność i obiektywizm.

Oferta wsparcia rekrutacyjnego opiera się na przygotowaniu portretu psychologicznego dla kandydata, który znajduje się na liście firmy rekrutującej.  

Szczególnie zwracam uwagę na predyspozycje oraz cechy osobowości, które są mocnymi i słabymi stronami kandydata, co pozwala przyszłemu pracodawcy podjąć długoletnią i satysfakcjonującą współpracę z wybranym kandydatem, na odpowiednim dla niego stanowisku. 

Proces wsparcia rekrutacji pozostaje niejawny i jest umową pomiędzy headhunterem,          a pracodawcą. 

Portret psychologiczny przygotowany jest w formie pisemnej i realizowany drogą elektroniczną, jak również w drodze umowy, możliwość jest bezpośredniego uczestnictwa w procesie rekrutacji w siedzibie firmy. 

Zostaw wiadomość